Close

Κατανοώντας Αποτελέσματα Αναζήτησης | Βασικές Γνώσεις SEO | QSA SEO

SEO lesson 3

Κατανόηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης

Το SEO έχει να κάνει με όλα όσα έχουν να κάνουν τις μηχανές αναζήτησης να δείξουν τον ιστοχώρο σας ψηλά σε μια σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης, γνωστότερο ως SERP.  Πιθανότατα να πραγματοποιείτε αρκετές σε αναζητήσεις κάθε μέρα, σαρώνοντας τα αποτελέσματα για έναν ιστότοπο που έχει τις πληροφορίες που ψάχνετε.  Αλλά ενώ όλοι βλέπουμε το SERP καθημερινά, οι περισσότεροι από εμάς δεν καταλαβαίνουμε πλήρως ποια στοιχεία σημαίνουν τι.  Αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να καταλάβετε καλύτερα ένα SERP ώστε να μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα το SEO. Πάμε να το δούμε!
Όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί σε μια φράση αναζήτησης (επίσης γνωστή ως query), η μηχανή αναζήτησης θα του δώσει μια λίστα με τα αποτελέσματα, σχεδιασμένα ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο σχετικά με το συγκεκριμένο ερώτημα. Αυτή η σελίδα αποτελεσμάτων είναι μια SERP.
Υπάρχουν περισσότερα από ότι συναντά το μάτι όταν πρόκειται για SERPs.  Ας δούμε ένα δείγμα SERP και να το σπάσουμε, τότε θα σας διδάξουμε πώς να προσαρμόσετε τον τρόπο εμφάνισης της δικής σας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης.

Η Ανατομία ενός SERP

Πληρωμένα αποτελέσματα

Όπως διαβάζατε στο προηγούμενο άρθρο, οι ιστότοποι που βλέπετε στην κορυφή και στη δεξιά πλευρά της σελίδας αποτελεσμάτων είναι συνήθως διαφημίσεις. Είναι αλήθεια – μερικά από τα καλύτερα ακίνητα στη σελίδα προορίζονται για άτομα που είναι πρόθυμα να πληρώσουν το Google για να εμφανίσουν τον ιστότοπό τους.  Πρόκειται για διαφημίσεις pay-per-click ή PPC, που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πληρώνουν τις μηχανές αναζήτησης για κάθε άτομο που κάνει κλικ στους συνδέσμους τους με χορηγία.

Οργανικά αποτελέσματα

Κάτω από τα πληρωμένα αποτελέσματα, στην καρδιά της σελίδας, θα δείτε τη λίστα των κορυφαίων 10 οργανικών αποτελεσμάτων. Αυτοί είναι οι ιστότοποι που η Google έχει προσδιορίσει ότι είναι οι πιο σχετικοί με τους όρους αναζήτησης που καταχωρίσατε.  Εάν θέλετε να δείτε περισσότερα αποτελέσματα, μπορείτε να κάνετε κλικ στο δεξί βέλος στο κάτω μέρος της σελίδας.  Αυτό θα σας οδηγήσει στην επόμενη σελίδα αποτελεσμάτων.  Εάν είχατε την υπομονή, θα μπορούσατε να κάνετε κλικ μέσω πιθανών χιλιάδων, ή ακόμα και εκατομμυρίων, των αποτελεσμάτων.

Τοπικά αποτελέσματα

Εάν αναζητήσατε μια τοπική επιχείρηση, η Google θα εμφανίσει έναν διαδραστικό χάρτη που θα δείχνει την τοποθεσία των αποτελεσμάτων με την υψηλότερη βαθμολογία για το ερώτημά σας.  Θα δείτε επίσης μια λίστα με τις επιχειρήσεις που εμφανίζονται στο χάρτη.  Όταν κάνετε κλικ σε ένα από αυτά τα αποτελέσματα, θα δείτε την τοποθεσία της επιχείρησης.  Μπορεί επίσης να δείτε μια αξιολόγηση για κάθε μία από τις τοπικές καταχωρίσεις (από 0-5 αστέρια), σχόλια πελατών και ακόμη και πληροφορίες σχετικά με την τιμολόγηση.  Αυτά τα δεδομένα έχουν ληφθεί από το Google My Business, όπου ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει ένα προφίλ για τη δική του επιχείρηση.

Τίτλοι SEO και περιγραφές

Για κάθε ιστοσελίδα που αναγράφεται στο SERP, θα δείτε τον τίτλο της σελίδας SEO και μια σύντομη περιγραφή του περιεχομένου της ιστοσελίδας.  Μπορείτε να αποφασίσετε τι να γράψετε για τον τίτλο και την περιγραφή κάθε σελίδας στον ιστότοπό σας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να επιλέξετε τον τρόπο εμφάνισής τους σε ένα SERP.
Ο τίτλος και η περιγραφή είναι σύντομα κείμενα που συνοψίζουν με ακρίβεια το περιεχόμενο και επικεντρώνονται σε κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας, ιδανικά με μερικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις που αναμιγνύονται – αλλά περισσότερο για τις λέξεις-κλειδιά αργότερα! Ο τίτλος σας μπορεί να έχει μήκος περίπου 60 χαρακτήρες και η περιγραφή σας να έχει μήκος περίπου 160 χαρακτήρες.  Μάθετε περισσότερα σχετικά με τη γραφή τίτλων και περιγραφών εδώ.  Τώρα ας επιστρέψουμε σε αυτό το SERP.

Υπόδειξη:
Οι επιχειρήσεις που έχουν ένα προφίλ και κριτικές στο Google My Business είναι πιο πιθανό να εμφανιστούν στα αποτελέσματα. Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, αξίζει τον κόπο να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο προφίλ στο Google.

Η Google γίνεται έξυπνη

Τα SERP φαίνονται διαφορετικά ανάλογα με τη συγκεκριμένη φράση αναζήτησης που καταχωρίσατε. Ο στόχος της Google είναι να βοηθήσει τους ερευνητές να βρουν τις πληροφορίες που αναζητούν το συντομότερο δυνατόν και ο σχεδιασμός SERP μπορεί να αλλάξει για να διευκολύνει αυτόν τον στόχο.

Για παράδειγμα, εάν πληκτρολογήσετε “τις πτήσεις μου” ενώ είστε συνδεδεμένοι στο ημερολόγιο Gmail, η Google θα εμφανίσει αμέσως όλες τις επερχόμενες πτήσεις που βρίσκει στο ημερολόγιό σας.  Πληκτρολογήστε “Παναθηναϊκός” και θα δείτε το σκορ από το τελευταίο ματς-up τους και τα πρόσωπά τους.  Αυτά τα αποτελέσματα ονομάζονται “πλούσια αποσπάσματα” και είναι ένα καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Google προσπαθεί να κατανοήσει τα ερωτήματα των ανθρώπων και να τους παράσχει άμεσες απαντήσεις απευθείας στο SERP.
Ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να συμπεριληφθεί ο ιστότοπός σας σε ένα πλούσιο απόσπασμα είναι ως μέρος των τοπικών αποτελεσμάτων που περιγράφονται παραπάνω.  Η εμφάνιση σε ένα πλούσιο αποσπάσμα λέγεται ευρέως ότι επιτυγχάνεται μια «μηδενική κατάταξη», που σημαίνει ότι ο ιστότοπός σας είναι ακόμη πιο ορατός από τους κορυφαίους ιστότοπους σε μια SERP.  Θα καλύψουμε αυτή τη διαδικασία πιο εκτενώς αργότερα.

Τώρα ξέρετε τι είναι το SEO, γιατί έχει σημασία και πώς τα αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζονται σε ένα SERP.  Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε πώς η Google καθορίζει ποιοι ιστότοποι θα εμφανίζονται σε ένα SERP – ένα από τα πιο πολύτιμα ακίνητα στο Διαδίκτυο.