Close

Γιατί το SEO είναι αναγκαίο? | Βασικές Γνώσεις SEO | QSA SEO

SEO lesson 2

Γιατί άραγε SEO;

Κάθε δευτερόλεπτο, 40.000 άνθρωποι αναζητούν κάτι στο Google.  Αυτό είναι 3,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις κάθε μέρα. Είτε γράφετε ένα blog, έχετε ένα εστιατόριο ή πουλάτε παπούτσια, θέλετε να εμφανίζεται ο ιστότοπός σας σε ορισμένες από αυτές τις αναζητήσεις!  Αυτό σημαίνει SEO πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου μάρκετινγκ σας.

Το SEO είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με μια ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε η UPS, οι καταναλωτές πραγματοποίησαν περισσότερες από τις αγορές τους στο διαδίκτυο από ότι στα φυσικά καταστήματα το 2017 – και το 44% των καταναλωτών αγόρασαν απευθείας από τα τηλέφωνά τους.  Ακόμη και εκείνοι οι καταναλωτές που αγόραζαν από το κατάστημα ήταν πιθανό ότι διερεύνησαν τις επιλογές αγορών τους online πρίν φτάσουν στο κατάστημα.

Σημείωση:
Ενώ η Google σίγουρα δεν είναι η μόνη μηχανή αναζήτησης, είναι μακράν η μεγαλύτερη – όταν αναφερόμαστε σε αυτήν, θυμηθείτε ότι συμπεριλαμβάνουμε και άλλες μηχανές αναζήτησης.

Βοηθώντας τους πελάτες σας να σας βρουν

Ο στόχος του SEO είναι να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τι είναι ο ιστότοπός σας, ώστε να μπορούν να το συστήσουν στους χρήστες του Διαδικτύου που θα το κάνουν χρήσιμο.  Σκεφτείτε το Google ως υπηρεσία γνωριμιών.  Με βάση μόνο μερικές λέξεις-κλειδιά, οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν να κατανοήσουν την πρόθεση του ερευνητή και να εμφανίσουν τους ιστότοπους που θα λύσουν καλύτερα το πρόβλημά τους, θα απαντήσουν στην ερώτησή τους ή θα προσφέρουν αυτό που ψάχνουν.
Ως κάτοχος ιστότοπου, πρέπει να βοηθήσετε το Google να γνωρίζει πότε θα εμφανίσει τον ιστότοπό σας στα αποτελέσματα αναζήτησης κάποιου. Μέσω του SEO, μπορείτε να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να γνωρίζουν τι προσφέρετε και γιατί είστε αξιόπιστος πόρος που προσφέρει πληροφορίες που οι επισκέπτες θα εκτιμήσουν. Η δημιουργία σωστά γραπτού περιεχομένου και η προσθήκη σχετικών συνδέσμων στον ιστότοπό σας θα βοηθήσει την Google να συσχετίσει τον ιστότοπό σας με τους όρους αναζήτησης που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να βρουν ιστότοπους όπως το δικό σας. Εάν το κάνετε σωστά, η Google θα μπορεί να αντιστοιχεί στον ιστότοπό σας με τους πελάτες σας. Με άλλα λόγια, θα βοηθήσουν τους πελάτες σας να σας βρουν!
Ας φανταστούμε ότι κάποιος ψάχνει για δάσκαλο μαθηματικών στην πόλη τους – και έτσι ακριβώς συμβαίνει να είσαι δάσκαλος μαθηματικός που ζει κοντά τους. Η Google θέλει να βοηθήσει αυτόν τον χρήστη να σας βρει, ακόμα κι αν είστε μικροσκοπική επιχείρηση ενός ατόμου.  Μπορεί να πιστεύετε ότι ο ιστότοπός σας είναι βελόνα σε έναν αχυρώνα, αλλά εάν περνάτε χρόνο γράφοντας φρέσκο ​​περιεχόμενο και προωθώντας την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο, μπορείτε να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τι είναι ο ιστότοπός σας και να αποδείξετε ότι ο ιστότοπός σας είναι ποιοτικός. Με την πάροδο του χρόνου, η Google θα αρχίσει να εμφανίζει τον ιστότοπό σας υψηλότερα σε σχετικές Σελίδες Αποτελεσμάτων Μηχανών Αναζήτησης (γνωστές και ως SERP) – και αυτό έχει τεράστια δύναμη!

 

Τι σημαίνει αυτό για σας?

Για να είσαστε σχετική στη σημερινή αγορά, πρέπει να έχετε μια online παρουσία. Ενώ δημιουργείτε έναν ιστότοπο είναι το πρώτο βήμα, διασφαλίζοντας ότι ο ιστότοπός σας εμφανίζεται στο Google, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την επιχείρησή σας. Αυτό είναι το SEO. Η ουσία είναι: εάν θέλετε νέους πελάτες ή αναγνώστες να βρουν την εκπληκτική ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να επενδύσετε κάποιο χρόνο ή χρήμα στο SEO σας.

Καθορισμός Ρεαλιστικών Προσδοκιών

Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι για το SEO, είναι σημαντικό να ορίσετε ρεαλιστικές προσδοκίες.  Ακολουθώντας τις συμβουλές σε αυτόν τον οδηγό θα αυξήσετε ασφαλώς τις πιθανότητές σας να βρεθείτε στο διαδίκτυο, αλλά δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε κορυφαία θέση στο Google.
Σε όλες τις ανταγωνιστικές αγορές, η ενίσχυση της κατάταξης του ιστοτόπου σας απαιτεί πολύ χρόνο, υπομονή και μερικές φορές χρήμα – ορισμένες επιχειρήσεις προσλαμβάνουν μάλιστα έναν επαγγελματία εμπειρογνώμονα SEO όπως την QSA.  Όπως γνωρίζει ο ιδιοκτήτης οποιασδήποτε επιχείρησης, ο χρόνος και το χρήμα είναι περιορισμένοι πόροι.  Για να καθορίσετε πόσο να επενδύσετε στη στρατηγική SEO, εξετάστε τις πιθανές ανταμοιβές που μπορείτε να κερδίσετε από την αύξηση της κυκλοφορίας Ιστού και τον χρόνο ή τα χρήματα που θα χρειαστεί να επενδύσετε για να πάρετε αυτή την κίνηση. Η επιχείρησή σας εξαρτάται από τις πωλήσεις ή την προώθηση στο διαδίκτυο; Πόσο θα επωφεληθεί η επιχείρησή σας από το να ξοδέψετε το ίδιο χρονικό διάστημα και χρήματα με την παραδοσιακή διαφήμιση ή τις δημόσιες συμβουλές;  Από πού θα πάρετε το καλύτερο κτύπημα για το ευρώ σας;
Μάθετε ότι η κατάταξη στα ψηλά απαιτεί συνεχιζόμενη εργασία, η απόδοση της επένδυσής σας για χρόνο και χρήμα στο SEO θα αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου. Η απόκτηση του ιστότοπού σας να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι πολύ πιο δύσκολη όταν έχετε έναν νέο, άγνωστο ιστότοπο. Μόλις ο ιστότοπός σας είναι αξιόπιστος και λαμβάνει μεγάλη οργανική κίνηση, η διατήρησή του είναι σχετικά εύκολη.

Η δύναμη της οργανικής αναζήτησης

Όταν οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες στο Google, εμφανίζονται δύο είδη αποτελεσμάτων: οργανικά και πληρωμένα. Τα πληρωμένα αποτελέσματα είναι διαφημίσεις – οι εταιρείες πληρώνουν για να εμφανίσουν τις ιστοσελίδες τους στο SERP για ορισμένες λέξεις κλειδιά. Τα οργανικά αποτελέσματα καθορίζονται από τις μηχανές αναζήτησης.  Αυτοί είναι οι ιστότοποι που η Google θεωρεί ότι είναι πιο σχετικοί με το ερώτημα του χρήστη. Η οργανική αναζήτηση αναφέρεται επίσης ως “φυσική αναζήτηση”.
Θα δείτε αποτελέσματα μια μέρα στην άλλη;  Σιγουρα οχι.  Ο οργανικός SEO είναι απολύτως ένας μαραθώνιος, όχι ένα σπριντ.  Μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες και μήνες για τα ρομπότ της Google να αρχίσουν να εμφανίζουν τον ιστότοπό σας σε σχετικά SERPs – και ακόμη και όταν βαθμολογείτε καλά, θα πρέπει να συνεχίσετε να επενδύετε σε SEO για να διατηρήσετε την κατάταξή σας.  Συνεχίστε με αυτό το τρόπο, επειδή μόλις ανεβήκατε κατάταξη, η απόδοση του επενδυμένου χρόνου και των χρημάτων σας θα είναι απίστευτα αποδοτική τώρα.  Σύμφωνα με το Moz, για κάθε κλικ σε ένα πληρωμένο αποτέλεσμα αναζήτησης, τα οργανικά αποτελέσματα παράγουν 8,5 κλικ. Και όσο υψηλότερη βαθμολογία έχετε, τόσο μεγαλύτερη είναι η επίπτωση.
Σύμφωνα με μια εκτενή μελέτη από τους ειδικούς SEO στο Moz, “κατά μέσο όρο 71,33% των αναζητήσεων οδηγούν σε ένα οργανικό κλικ στην πρώτη σελίδα σας. Οι σελίδες δύο και τρία παίρνουν μόνο το 5,59% των κλικ. Μόνο στην πρώτη σελίδα, τα πέντε κορυφαία αποτελέσματα αντιστοιχούν στο 67,60% όλων των κλικ, και τα αποτελέσματα από σελίδες 6 έως 10 αντιπροσωπεύουν μόνο το 3,73%

Αμειβόμενη Διαφήμιση (PPC - Πληρωμή ανά κλικ)

Εάν η υπομονή δεν είναι το ισχυρό σημείο σας, μπορείτε επίσης να θελήσετε να εξετάσετε την επένδυση στη διαφήμιση PPC (pay-per-click). Αυτό είναι που λέγαμε για το σπριντ.  Το πλεονέκτημα είναι ότι τα αποτελέσματα είναι άμεσα. Πληρώστε στη Google ένα συγκεκριμένο ποσό ευρώ ανά κλικ και θα τοποθετήσουν τον ιστότοπό σας στην κορυφή του SERP αμέσως, και θα σας βάλουν στην ενότητα “διαφημίσεων”. Αλλά σε αντίθεση με την οργανική SEO, δεν υπάρχει σωρευτικό όφελος για επενδύσεις στη PPC. Εάν ξοδεύετε χρήματα σε μια εκστρατεία της PPC σήμερα ή αύριο, θα πρέπει να επενδύσετε πάλι σε αυτήν έξι μήνες από τώρα αν θέλετε να εμφανίζεστε στα αποτελέσματα αναζήτησης. Σε αντίθεση με το οργανικό SEO, η PPC δεν σας προσφέρει αυξημένη αξία με την πάροδο του χρόνου.

Το κλειδί για το SEO:  Υπομονή

Η βελτίωση της κατάταξής σας θα χρειαστεί χρόνο.  Το οργανικό SEO είναι ένας μαραθώνιος και όχι ένα σπριντ. Ακόμα και οι καλύτεροι εμπειρογνώμονες SEO στον κόσμο δεν μπορούν να χάκάρουν τους αλγορίθμους της Google και να κάνουν μαγικά το site σας να εμφανιστεί πρώτο για μια συγκεκριμένη φράση αναζήτησης.  Χρειάζεται χρόνος για τα bots να κάνουν index τους ιστότοπους, να σημειώσουν νέους συνδέσμους και να αυξήσουν την επισκεψιμότητα και να αρχίσουν να τοποθετούν έναν ιστότοπο υψηλότερο στα SERPs.

Το SEO επιβραβεύει τον επιμελή και υπομονετικό webmaster.  Αυτή η αόριστη πρώτη σελίδα είναι εφικτή να βρεθεί με τις σωστές φράσεις αναζήτησης.  Οι ιστότοποι μικρών επιχειρήσεων μπορούν να ξεπεράσουν τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές εάν οι ιδιοκτήτες τους είναι διατεθειμένοι να αφιερώσουν χρόνο και ενέργεια.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και τον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης;  Συνεχίστε να διαβάζετε!